کلاه و قلم

قلمی که از کلاه برآید هیچ وقت از یاد ها نمی رود(به یاد علی وزینی)

کلاه و قلم

قلمی که از کلاه برآید هیچ وقت از یاد ها نمی رود(به یاد علی وزینی)

معامله قرن چیست؟

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱ ب.ظ

معاملهٔ قرن (در عربی: صفقة القرن، عبری: עסקת המאה و در انگلیسی: Deal of the Century) اصطلاحی سیاسی است و به طرحی گفته می‌شود که از سوی دولت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در راستای روند صلح بین دولت فلسطین و دولت اسرائیل، که اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، و الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.(ویکی پدیا)

این معامله به سود کیست ؟ جواب این سوال کاملا روشن است به سود رژیم اسرائیل است.حمایت همه جانبه دولت ترامپ از دولت اسرائیل و نتانیاهو از ابتدای سر کار آمدنش تا این انتخابات اخیر در اسرائیل مشهود بود.

این پیشنهاد به جهت تثبت کامل سرزمینی رژیم اسرائیل در خاک فلسطین اشغالی است در صورتی که به روند اشتغال فلسظین نگاه کنیم متوجه اصل موضوع می شویم همانطور که در عکس مشاهده می شود آنچه که در دست فلسطینی هاست بخشی از نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی ونوار غزه است اما  بر اساس این طرح «معامله قرن» بخش‌هایی دیگر از فلسطین شامل نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر جامعهٔ جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به اسرائیل واگذار می‌شود، و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کزانه باختری و تمام نوار غزه و چندین محله از بیت المقدس شرقی موافقت می‌کند. بر اساس این طرح شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

این طرح موجب تثبت سلطه رزیم اسرائیل می شود در صورتی که تمام این خاک حق فلسطینی هایی است که سالها از خانه خود آوار شدند اگر با همراهی برخی اعراب منطقه و وطن فروشان فلسطینی این طرح اجرا شود منجر به شکست شدن مقاومت گروه های فلسطینی و در آینده ای نزدیک کل فلسطین توسط رزیم اسرائیل اشغال خواهد شد.تنها راه پیروزی و بازپس گیری خانه و کاشانه برای فلسطینی ها مقاومت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۱
مسعود وزینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی